ما می توانیم

شاید فراموش کرده بودیم که اگر علم در ثریا هم باشد ایرانی به آن دست خواهد یافت.
اما در سال 89 که به همت و کار مضاعف لقب گرفته ما دوباره شروعی با نشاط خواهیم داشت.
هرکس به اندازه همت خود برای آبادانی ایران تلاش خواهد کرد.

۱۳۸۹ تیر ۱۸, جمعه

اخراج خانم سردبیر از سی ان ان به خاطر یک توئیت!

اخراج خانم سردبیر از سی ان ان به خاطر یک توئیت!


«حالا بیا ببین چه جور از آزادی بیان در ایران انتقاد میکنند و پیشنهاد می دهند.»

* خانم اکتاویا نصر سردبیر بخش خاورمیانه شبکه سی ان ان، یک مسیحی لبنانی االصل هست. چند روز پیش در پی شنیدن خبر فوت علامه سید محمد حسین فضل الله در توئیترش اعلام تاسف کرد. این موضوع باعث شد که اون رو به مقر سی ان ان فرا بخونن. پریسا خسروی (ایرانی) معاون ارشد بخش بین الملل سی ان ان گفته بود که با نصر صحبت کرده و از او خواسته که سی ان ان رو ترک کنه. با اینکه خانم نصر در مورد توئتیش بیشتر توضیح داده، بازم مجبور به کناره گیری از سمتش شد.

پریسا خسروی گفته که:‌ همانطور که می دانید اقدام خانم نصر، واکنشهای تندی را برانگیخته است و خودش نیز قبول دارد که حق نداشته (!) چنین یادداشتی را در سایت سی ان ان قرار بده. خانم نصر بعد از بازتابهای شدیدی که توئیتش داشت در وبلاگش در سایت سی ان ان یه پست گذاشت و نوشت که با اینکه توئیت من کوتاه و نهایتا ۱۴۰ کاراکتر بود، اما بازتابهای شدید و فوری ای داشت و این نشون میده که نباید از ۱۴۰ کاراکتر در مورد مسائل حساس به خصوص در مورد خاورمیانه استفاده کرد. من از کلمات "غمگین" و "احترام" بعنوان یک زن خاورمیانه ای استفاده کردم. فضل الله رهبر معنوی حزب الله شناخته می شد و از روحانیون پیشرو شیعه در مورد احقاق حقوق زنان بود.
توئیت خانم نصر این بود:« شنیدن خبر درگذشت علامه سید محمد حسین فضل الله خیلی ناراحت کننده است، او یکی از بزرگان حزب الله است که من به وی احترام زیادی می گذارم.»

* جالب اینجاست که بدونین حدودا یک ماه پیش هم هلن توماس، با سابقه ترین خبرنگار کاخ سفید رو به دلیل اظهاراتش علیه اسرائیل، بازنشسته کردند! خانم توماس که به مدت ۵۰ سال، خبرنگار کاخ سفید بود، در جواب یه خبرنگار که ازش پرسیده بود: درباره اسرائیل چه فکر می کنی؟ گفته بود: "اسرائیلی ها باید گورشان را از فلسطین گم کنن چون این سرزمین متعلق به اونها نیست. اسرائیلی ها باید برگردن و در لهستان، آلمان ، آمریکا یا هر جای دیگه غیر فلسطین زندگی کنند." بعد از این اظهار تظرات شبکه تلویزیونی cnn با مونتاژ عکس خانم هلن توماس در کنار تصاویر بازیگران فیلم ترسناک به نام zombie (آدمخوارها) سعی کردند که تحقیرش کنند!

* هر دوی این اظهار نظرات واکنش تند و خود-مظلوم-نمایی افراطی اسرائیلی ها رو برانگیخته و در هردوی موارد باعث ترک کار شده. بدون شرح!

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر