ما می توانیم

شاید فراموش کرده بودیم که اگر علم در ثریا هم باشد ایرانی به آن دست خواهد یافت.
اما در سال 89 که به همت و کار مضاعف لقب گرفته ما دوباره شروعی با نشاط خواهیم داشت.
هرکس به اندازه همت خود برای آبادانی ایران تلاش خواهد کرد.

۱۳۸۹ تیر ۱۳, یکشنبه

یک ایده جدید در فضای مجازی

مدت ها بود که بحث دوستامون این بود که کی وبلاگ داره و چی توی وبلاگ نوشته و چه ظرح هایی با وبلاگش کار کرده.
یه مدت که گذشت، سرو کله این جوامع مجازی پیدا شد.
بحث خیلی داغ شد. وسعت خدمات جوامع مجازی و فروم ها بیش از حد پیش بینی بود. فضایی خیلی دوست داشتنی که وقتی واردش می شدی هر جا رو می دیدی یه لینک جذاب بود درخواست ها و تشکرها و بسیاری چیزهای دیگه که همه تو رو وسوسه می کردند تا یه برای چند ساعتی توی اتاق یا کلوپ on باشی.
ابزار هایی که هر روز توسعه یافتند تا به این کلوپ ها و جوامع مجازی کمک بشه و ما بیشتر مشغول باشیم.
به اشتراک گذاشتن مطالب و عکس ها و حتی لینک ها، ثبت یادداشت های روزانه و عضویت در گروه های متفاوت، فضای رایگان آپلود و مدیریت فوق العاده اکانت.
همه اینها رو گفتم که بگم دوران این کلوپ هم داره تموم میشه. البته نه اینکه دگه برن کنار. خوب همون وبلاگ هم هنوز فعالیت دارند و هر روز هم توسعه بیشتری دارند پیدا می کنند اما بحث اینه که کدوم موضوعش داغ تره و جلب رضایت کدام بیشتر خواهد بود. مشخصه هر طرح و ایده ای که سرعت بالاتر و وسعت بیشتری داشته باشه.

google doc google reader google buzz bing

موتورهای جستجو در ارائه ایده جدید پیش قدم شده و همزمان طرح های جدیدی در استفاده سریع از امکانات فضای مجازی ارائه داده اند.

گوگل ابزارهایی هماهنگ همچون google reader ، , buzz, doc و هماهنگی با سایت هایی چون پیکاسا و بلاگر و... جهت اشتراک نام کاربری (open ID) رو در ابزارهای خودش قرار داده. حالا بماند که هر کدوم از این ابزار ها خودش مقالاتی لازم داره تا در مورد گسترگی اش و امکانات جزیی ترش بحث بشه. برای نمونه من قمست هایی از امکانات گوگل ریدر رو میگم.

دیگه لازم نیست چک کنید که سایت های مورد علاقتون چست جدیدی دارند یا نه. شما با کمترین زمان و با سرعتی باورنکردنی می تونید به پست های وبلاگ مورد علاقتون دسترسی داشته باشید. به محض اضاف شدن یک پست شما هم باخبر خواهید شد. حتی شما قادرید هرکدوم از وبلاگ ها یا وب سایت ها رودسته بندی کنید. مثلاً وب سایت های خبری، تفریحی، علمی یا وبلاگ دوستان و...

شما تازه اول کار با گوگل ریدر هستید. وقتی یه پست یا مطلب جدید از یه وب سایت رو می بینید میتونید اون رو بین دوستانتون به اشتراک بگذارید. می تونید به عنوان علاقه مندی اون پست رو دوست (like)داشته باشید. میتونید خودتون یه کامنت برای اون پست بذارید. می تونید اون رو خیلی سریع ایمیل کنید. می تونید اون رو ستاره دار کنید تا در آینده بیشتر استفاده کنید. و می تونید....

همه این امکاناتی که گفتم فقط از گوگل ریدر بود و بقیه ابزارهای گوگل مثل doc که شما میتونید به صورت آنلاین پی دی اف و فایل های ورد رو بخونید رو من توضیح نمیدم.

تازه همه این ابزارها مربوط به گوگل بود. یه سر به بینگ مایکروسافت بزنید و بفقیه ماجرا رو در بینگ هم پیگیری کنید. البته بینگ یه کم سیاسی تره و مثلاً توی جستجوهاش در مورد مسائل ایران اکثراً با مقالات و مطالبی منفی و برعلیه نظام بر می خوریم. ولی خوب. ما ازش استفاده می کنیم چون خودمون هنوز نتونستیم در اون کار کنیم.

بیایید یه یا علی بگیم و گوگل بسازیم. یه bingبسازیم.

http://www.rasekhoon.net/weblog/Post_Edit.aspx?PostID=77896


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر