ما می توانیم

شاید فراموش کرده بودیم که اگر علم در ثریا هم باشد ایرانی به آن دست خواهد یافت.
اما در سال 89 که به همت و کار مضاعف لقب گرفته ما دوباره شروعی با نشاط خواهیم داشت.
هرکس به اندازه همت خود برای آبادانی ایران تلاش خواهد کرد.

۱۳۸۹ آذر ۱۷, چهارشنبه

مردم بالاشهر، مردم آمریکا

یه بار یه جایی شنیدم که مردم آمریکا اکثرشون خوی وحشی گری و تجاوز و وطن پرستی و چندتا از اینجور صفت ها رو دارند. دلیلش هم اینه که اساساً اولین افرادی که به قاره آمریکا سفر کردند، برای به دست آوردن مال و ثروت رفتند. اولاً خودشان ثروتمند بودند و ثانیاً آنها سرخپوست ها و بومیان آنجا را به بدترین اشکال نیست و نابود و منزوی کردند و خودشان را بر آنها تحمیل کردند. در اینکه تفکر سیاستمداران و سردمداران آمریکا تفکری تجاوزگرایانه و خوی برتری نسبت به دیگر مردم جهان است شکی نیست . از شواهد و قرائن امر که همه می بینیم و میدانیم مشخص است. حمله به کشورهای زیادی در جهان در گذشته و اکنون. اما نمیدانم چقدر یا چند درصد از مردم (نه دولت) آمریکا اینچنین اند.
داشتم کتابی در مورد حضرت عبدالعظیم حسنی می خواندم. (بنده خدا خیلی توی علمای درجه اول شیعه ناشناخته مونده به خاطر همین تصمیم گرفتم بیشتر بشناسمش) توی کتاب علاوه بر حضرت عبدالعظیم از بزرگان دیگری چون شیخ کلینی(که خود اوصافی دارد) نام برده بود و نوشته بود که اینان در ری مورد توجه مردم قرار گرفتند و مردم آن زمان بسیار شیفته آنان شده بودند و به خدمت این بزرگان بسیار می رسیده اند. توی ذهنم این فکر جرقه خورد که مردم بالای شهر تهران با مردم پایین شهر به خصوص مناطقی چون جوانمرد و ری چقدر تفاوت فکر دارند. خوب این هم مشخصه. اما من اینجوری فکر می کنم که وقتی کسی یا عده ای جاه طلب شدند، خون خودشون رو از بقیه رنگین تر دیدند و بالاخره دلبسته این دنیا شدند چقدر در جهان بینی و تفکراتش تأثیر داره. نه در خودشون بلکه در نسل در نسلشون.
البته باز منکر خیلی از بچه های بامرام کار درست بالاشهر و بالعکس مردمون قلیل بی مروت پایین شهر نمیشم ولی خوب اکثریت چیز دیگه ای رو میگه.
واقعاً جاه طلبی و دنیاپرستی انسان را دگرگون می کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر