ما می توانیم

شاید فراموش کرده بودیم که اگر علم در ثریا هم باشد ایرانی به آن دست خواهد یافت.
اما در سال 89 که به همت و کار مضاعف لقب گرفته ما دوباره شروعی با نشاط خواهیم داشت.
هرکس به اندازه همت خود برای آبادانی ایران تلاش خواهد کرد.

۱۳۸۹ تیر ۷, دوشنبه

همه سایت هایی که عضو هستیم تنها با یک پسورد امن


openIDبه شما اجازه می دهد تا با استفاده از حساب های کاربری متفاوتی که در سایت های مورد علاقه تان دارید، تنها با یک کلمه عبور دسترسی داشته باشید.
فناوری های جدید در عرصه وب روز به روز در حال گسرتش اند و ما از آنها عقب مانده ایم. نمونه اش همین ایده ی OpenID که در سال 2005 به راه افتاده. من تا حالا وب سایتی رو ندیدم که از این ایده استفاده کنه. شاید شما هم اصلاً ندونید موضوع چیه! اشکال نداره. من هم تازگی ها با اون آشنا شدم. اما OpenID چیه؟
شما به راحتی میتوانید اطلاعاتی مانند پست الکترونیک، نام و نام خانوادگی رو با استفاده از این ایده بین وب سایت هایی رو که هر روز می بینید مثل انجمن ها و جوامع مجازی مشترک کنید. حتی می تونید اطلاعاتی که قراره اشتراک داده بشه برای این سایت ها رو تفکیک کنید و خودتون انتخاب کنید.
با این وضعیت شما کافیه با کلمه عبور، وارد انجمن یا اتاق گفتگو مورد علاقتون بشید. کلیه اطلاعاتی رو که لازم بشه(قبلاً خودتون اشتراک گذاری کردید) وب سایت تصدیق کرده و نیاز به وارد کردن دوباره مشخصات و نمایه(profile) نخواهد بود.
شاید بپرسید چه کسی یا موسسه ای متولی این کار شده؟
هیچ کس. در تابستان سال 2005 "انجمن متن یاز" تلاش کرد مشکلی را که قبلا تکنولوژی های شناخته شده نتوانسته بودند حل کنند رو حل کنه. OpenID نامتمرکز است و کسی مالک اون نیست. بنیاد OpenId از طرح حمایت و مراقبت و پشتیبانی میکنه و نیز برای سایت هایی که درخواست داشته باشند، بررسی قانونی و مجاز بودن رو انجام میده.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر